¨Jag kände mig nere en kväll så jag grät. Efter 5 minuter tog jag upp mobilen, knäppte en selfie, och la upp på MyStorySnapchat, beskrivningen fick vara --> Jag är stark < . Sedan la jag upp samma bild på instagram. När jag hade fått tilbaka humöret kollade jag på min MyStory. Återigen kände jag mig nere.. 'Gud vad jag går igenom tuffa situationer just nu' tänkte jag. Jag tyckte så synd om mig själv.¨
 
Ovanstående texten kan beskriva många ungdomars tankar och uppfattningar om innebörden av ¨att vara stark¨.
 
Men darling, det du gör är definitionen av svaghet... Jag vill bara vara ärlig och säga det rakt ut(som en syster eller en äkta vän). Det du gör är,  i många andra uppvuxna och kloka människors syn, rent av uppmärksamhetssökande.
 
Under våran livstid kommer det att finnas upp och nerförsbackar. Ibland faller vi in i gruvor:
 
Vi människor kommer att möta våra värsta mardrömmar 
Vi kommer att känna oss nere
vi kommer att gråta
vi kommer att vilja ge upp
vi kommer att falla
Det som gör dig till en satrk människa är varje gång du faller på knäna men väljer att ställa upp dig igen. 
Varje gång du gråter, men sedan torkar tårarna och går vidare.
Varje gång du känner dig nere, men försöker att göra något som får dig att må bättre.
Varje gång du vill ge upp, men fortsätter att kämpa för att dina drömmar är värt varje sekund av smärtan
 
 
KOM IHÅG !
 
Lycka till!  
 
 
 
 
 
Tankar,

Kommentera

Publiceras ej